Dragele mele, am descoperit aceasta campanie LOUIS VUITTON si nu m-am putut abtine sa nu v-o arat.
Atat de cunoscutele initiale L si V mereu sunt similare cu luxul si eleganta.
Desi imi este cunoscut acest brand, nu pot spune ca stiu multe detalii despre istoria sa. Si m-am pus pe cautat.
Iata cum a luat nastere celebrul brand.
Louis Vuitton s-a nascut in orasul Anchury, din Franta, pe 4 august 1821. Cand a implinit 14 ani, tanarul al carui nume avea sa devina, peste ani, referinta in lumea produselor de lux a plecat de acasa. Doi ani mai tarziu a ajuns la Paris, dupa ce a strabatut pe jos distanta de 400 de kilometri. Pe drum a avut tot felul de slujbe ciudate, care l-au ajutat sa castige banii necesari pentru a supravietui. In capitala Frantei, a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal in industria de marochinarie, mai precis la fabricarea de geamantane.
Numele lui Louis Vuitton a devenit cunoscut abia dupa moartea sa. Vuitton a inceput propria productie de geamantane in jurul anului 1854. Vanzarile au mers atat de bine, incat, sase ani mai tarziu, a trebuit sa gaseasca un nou magazin de desfacere pentru a face fata cererii din ce in ce mai mari. In 1871, Vuitton devine atat de cunoscut, incat alti fabricanti de geamantane incep sa ii copieze modelele.
Curand, fiul sau, Georges, se insoara. In ziua nuntii sale, Louis ii preda afacerea fiului sau. Trei ani mai tirziu, devine bunic odata cu nasterea nepotului sau, Gaston-Louis Vuitton. Anul 1892 este cel in care Louis Vuitton incepe comercializarea gentilor de mana. Este ultima sa decizie in cadrul afacerii, intrucat in acelasi an moare.
Dupa moartea lui Louis Vuitton, fiul sau, Georges, transforma compania intr-o corporatie multinationala. In 1896, Louis Vuitton lanseaza de acum bine-cunoscuta monograma din pinza care se va regasi pe toate produsele sale. Apoi, Georges pleaca spre Statele Unite pentru a promova produsele Louis Vuitton in orasele New York, Philadelphia si Chicago. La inceputul anilor 1900, compania scoate pe piata noi produse, care se disting prin design si functionalitate. De exemplu, in 1904, Louis Vuitton lanseaza un geamantan cu compartimente speciale pentru produse cosmetice, lenjerie si alte bunuri. In 1914, se deschide pe Champs Elysées magazinul Louis Vuitton, care exista si astazi. La vremea respectiva, cladirea era cel mai mare depozit de marfuri din lume. Ulterior, Louis Vuitton si-a deschis reprezentante la New York, Washington, Bombay si Buenos Aires. A urmat perioada Primului Razboi Mondial, cind lucrurile au stagnat. Apoi, in 1929, la cea de-a 75-a aniversare Louis Vuitton, compania a lansat o geanta speciala, destinata produselor cosmetice, pentru cantareata de opera Marthe Chenal. Aceasta putea tine sticle, perii, oglinzi, cutii cu pudra si altele. In 1931, Vuitton introduce gentile din piele de crocodil si de elefant, iar un an mai tirziu lanseaza geanta Noe, creata special pentru transportul sticlelor de sampanie. In 1936, Georges Vuitton moare. Statisticile spun ca in timpul conducerii lui Georges s-au creat peste 700 de noi modele de genti.
Louis Vuitton si Moët-Hennessy.
Dupa Al Doilea Razboi Mondial, Gaston-Louis Vuitton, fiul lui Georges si nepotul initiatorului afacerii, decide sa isi indrepte atentia si catre alte produse decat geamantanele. Puterea de cumparare scazuta, motivata de abia incheiata perioada de razboi, face ca vanzarile sa se micsoreze. Pentru ca Gaston nu dorea sa-si disponibilizeze angajatii, a venit cu o idee strategica creativa, aceea de a se reorienta spre comercializarea altor produse de lux. In 1951, compania ii asigura presedintelui Frantei, Vincent Auriol, toate produsele de calatorie de care are nevoie pentru turul pe care il face in Statele Unite dupa cel de Al Doilea Razboi Mondial. Intre 1959 si 1965, compania lanseaza un total de 175 de produse noi, adica aproximativ 25 pe an. In 1977, se creeaza compania pe actiuni Louis Vuitton, iar zece ani mai tirziu ia nastere LVMH, dupa ce Louis Vuitton fuzioneaza cu producatorul de bauturi alcoolice fine Moët-Hennessy, devenind astfel unul dintre cele mai mari conglomerate de produse de lux din lume.
In prezent, directia creativa a companiei este data de celebrul creator de moda Marc Jacobs. In campaniile de promovare, acesta a apelat mereu la vedetele internationale, in jurul carora a creat o poveste in care sa se regaseasca si produsele LV. Astfel, Mihail Gorbaciov, Andre Agassi si Steffi Graf, Catherine Deneuve, Uma Thurman, Keith Richards de la The Rolling Stones si, ultima colaborare, Madonna, sunt doar cateva dintre personalitatile care si-au asociat imaginea cu celebra marca.
Pe curand!
Claudia
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu